wrapper

Maxsus imkoniyatlar

Azal-azaldan xalqimizning ezgu va go'zal qadriyatlarini, uning olijanob orzu-intilishlarini o'zida mujassam etib, qadim ajdodlarimizdan bizga o'lmas meros sifatida bezavol o'tib kelayotgan Navro'zi olam mustaqillik yillarida mamlakatimizda yashayotgan millati, tili va dinidan qat'iy nazar, barcha vatandoshlarimiz orziqib kutadigan, tom ma'nodagi umumxalq bayramiga aylanib qoldi.
Sharqona yangi yilning boshlanishi, tabiat uyg'onishining ramzi, asl milliy, eng ardoqli bayram bo'lmish Navro'zning yurtimizda mehr-oqibat, hamjihatlik, insoniylik, bag'rikenglik va bunyodkorlik, xayr-saxovat muhitini yanada mustahkamlash, yosh avlodni milliy an'analarimizga sadoqat va umuminsoniy qadriyatlarga hurmat ruhida kamol toptirishdagi o'rni va ta'siri tobora ortib borayotganini inobatga olib hamda bu qutlug' ayyomni yuksak saviyada nishonlash maqsadida:
1. 2017 yilgi Navro'z umumxalq bayramiga tayyorgarlik ko'rish va uni o'tkazish bo'yicha tashkiliy qo'mita tarkibi ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
* Ilova berilmaydi.
Tashkiliy qo'mita Navro'z bayramini poytaxtimiz Toshkent shahrida, Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyatlar markazlarida, barcha shahar, tuman va qishloqlarda umumxalq sayillari shaklida yuqori darajada o'tkazishga qaratilgan tashkiliy-amaliy, madaniy-ma'naviy tadbirlar rejasini o'n kun muddatda ishlab chiqsin va amalga oshirsin.
2. Tadbirlar rejasini tayyorlashda quyidagi masalalarga alohida e'tibor qaratilsin:
Navro'z kunlarida insonning tabiat bilan uzviyligini, o'zini uning ajralmas bir qismi sifatida his etishini ifoda etadigan, atrof-muhitni, ona zaminni ardoqlab, uning ne'matlarini, bugungi tinch hayotni qadrlab, shukronalik tuyg'usi bilan yashashga da'vat qiladigan ma'naviy-ma'rifiy tadbirlarni uyushtirish;
barcha shahar va qishloqlarda bo'lib o'tadigan tadbirlarda, ommaviy axborot vositalarida Navro'z bayramining tarixi, uni nishonlash bilan bog'liq urf-odatlar, an'analar va qadriyatlarimizning mohiyati va ahamiyatini keng yoritish;
Navro'zning ruhi va falsafasida o'z aksini topgan mehr-muruvvat, ahillik va totuvlik, yoshi ulug' insonlar, tabarruk otaxon va onaxonlarni har tomonlama e'zozlash, ko'makka muhtoj insonlarga beg'araz yordam berish bilan bog'liq xayriya tadbirlarini amalga oshirish;
yangi dehqonchilik mavsumining boshlanishi, yasharish va yangilanish, qut-baraka, obodlik va farovonlik ramzi bo'lmish Navro'z faslida mahallalarda, shahar va qishloqlarda hasharlar, keng ko'lamdagi obodonchilik va ko'kalamzorlashtirish ishlarini tashkil etish;
Qoraqalpog'iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida bo'lib o'tadigan sayillarga folklor guruhlari, badiiy havaskorlik jamoalari, dorbozlar, sirk artistlari, oilaviy ansambllar, baxshilar, shoirlar, shuningdek, professional ijrochilar va iste'dodli estrada artistlarini keng jalb etish;
sayil dasturlarini tayyorlashda xalq o'yinlari, folklor san'atining eng yaxshi namunalarini, elu yurtning dilidan chuqur joy olgan, qadimiy urf-odatlar, ezgu insoniy tuyg'ularni tarannum etadigan kuy va qo'shiqlar, o'lan va laparlarga keng o'rin berish.
3. Belgilab qo'yilsinki, o'tkaziladigan bayram tadbirlari:
Qoraqalpog'iston Respublikasi byudjeti va viloyatlarda mahalliy byudjetlar hamda joylardagi homiylik xayriyalari hisobidan;
Toshkent shahrida respublika byudjeti va Toshkent shahar mahalliy byudjeti mablag'lari hisobidan teng ulushlarda qoplanadi.
4. O'zbekiston Milliy axborot agentligi, O'zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, «Jahon» axborot agentligi va boshqa ommaviy axborot vositalariga Navro'z umumxalq bayramiga tayyorgarlik ko'rish va uni o'tkazish bo'yicha amalga oshirilayotgan ishlarni atroflicha yoritib borish tavsiya etilsin.
5. Mazkur qarorning ijrosini ta'minlash O'zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.

Ushbu qaror «Xalq so'zi» gazetasining 2017 yil 2 martdagi 44 (6738)-sonida e'lon qilingan.
O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh. MIRZIYoYEV


O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 2-mart kuni Birlashgan Millatlar Tashkiloti Bosh kotibining siyosiy masalalar bo‘yicha yordamchisi Miroslav Yenchani qabul qildi.

Davlatimiz rahbari mehmonni qutlar ekan, BMT Bosh kotibi Antoniu Guterrishning O‘zbekiston Respublikasi ushbu tashkilotga a’zo bo‘lganining 25-yilligi munosabati bilan yo‘llagan tabrigi uchun minnatdorlik bildirdi hamda O‘zbekiston BMT va uning tashkilotlari bilan hamkorlik munosabatlarini mustahkamlashda davom etishini ta’kidladi. Prezidentimiz BMTning global xavfsizlik va barqarorlikni saqlash, ijtimoiy-iqtisodiy va ekologik muammolarni hal etish, terrorizm, ekstremizm, narkotrafik, uyushgan jinoyatchilik hamda bugungi kunning boshqa xavf va tahdidlariga qarshi kurashishda tutgan muhim o‘rnini alohida qayd etdi.

Mamlakatimiz bilan BMTning samarali hamkorligi yillarida O‘zbekiston tomonidan ilgari surilgan Markaziy Osiyoda yadro qurolidan xoli hudud barpo etish, Afg‘onistonga qurol-yarog‘ olib kirishga embargo qo‘yish, “6+2” muloqot guruhini tuzish, shuningdek, mintaqamizda taraqqiyotga erishish, Orol dengizi qurishining oqibatlarini bartaraf etish masalalarini global darajaga ko‘tarish va boshqa ko‘plab tashabbuslar nafaqat BMT doirasida, balki xalqaro miqyosda qo‘llab-quvvatlandi.

Suhbat chog‘ida hamkorlikning dolzarb yo‘nalishlari bo‘yicha fikr almashildi va ko‘rib chiqilgan barcha masalalar bo‘yicha tomonlarning pozitsiyasi o‘xshash ekani ta’kidlandi. Istiqbolda o‘zaro munosabatlarni kengaytirishning ustuvor yo‘nalishlari ham muhokama qilindi.

Davlatimiz rahbari mamlakatimiz va butun Markaziy Osiyoda amalga oshirilayotgan rivojlanish jarayonlarida BMTni yanada faol ishtirok etishga, shuningdek, xavfsizlikni ta’minlash borasidagi mintaqaviy dolzarb masalalarni hal qilishda hamkorlikda ishlashga da’vat etdi.

Miroslav Yencha samimiy qabul uchun Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyevga chuqur minnatdorlik bildirib, BMT O‘zbekiston bilan aloqalarni yanada mustahkamlashga, o‘zaro manfaatli barcha yo‘nalishlarda keng ko‘lamli hamkorlikni rivojlantirishga tayyorligini ta’kidladi.
 

Qarshida Janubi-g'arbiy  maxsus harbiy okrug serjantlar tayyorlash maktabi bitiruvchilariga sertifikat va ko'krak nishonlari topshirildi.

Shu munosabat bilan o'tkazilgan tadbirda Birinchi Prezidentimiz rahnamoligida  mamlakatimiz Qurolli Kuchlarida amalga oshirilgan keng ko'lamli islohotlar yuksak samaralar berayotgani, O'zbekiston o'zining zamonaviy, ixcham va harakatchan, yaxshi qurollangan, yurtimiz  tinchligi, sarhadlarimiz daxlsizligi va xalqimizning osoyishta hayotini ishonchli himoya qilishga qodir milliy armiyasiga ega bo'lgani alohida  ta'kidlandi.

Payshanba, 23 Fevral 2017 00:00

Munosib mehnat sharoiti

Avtor

Xodim mas'uliyatini oshirib, ishlab chiqarishdagi ko'ngilsiz hodisalar va kasb kasalliklarining oldi olinishiga, pirovardida yuqori iqtisodiy ko'rsatkichlarga erishilishiga xizmat qiladi
Hayotimizning shiddat bilan o'zgarib borayotganligi, ishlab chiqarish vositalari va texnologiyalarining tobora takomillashuvi, odamlarda munosib mehnat sharoitlarida ishlashga intilish va boshqa omillar mehnat munosabatlari borasidagi qonunchilikni yanada takomillashtirishni taqozo etmoqda. Shu nuqtai nazar bilan qaraganda 2016 yil 22 sentyabrdagi “Mehnatni muhofaza qilish to'g'risida”gi O'zbekiston Respublikasi Qonuniga o'zgartish va qo'shimchalar kiritish haqida”gi  Qonun ishchi-xodimlarning sog'lom va xavfsiz ish o'rinlarida mehnat qilish huquqini ro'yobga chiqarishga qaratilgani bilan ahamiyatli bo'ldi.
O'tgan yilning 24 dekabridan e'tiboran kuchga kirgan mazkur qonun davlat,  nodavlat tashkilotlari mas'ullari, xususiy mulk egalari va har bir rahbar bilishi lozim bo'lgan muhim hujjatdir. Chunki unda mehnatni muhofaza qilish sohasidagi davlat siyosatining asosiy yo'nalishlari belgilangan bo'lib, yangi kiritilgan normalar davlat organlari tomonidan qonun talablarini bajarishda har xil aralashuvlarning oldini olish, tadbirkorlarga qulay sharoitlar yaratish va ishchi-xodimlarning mehnat sharoitlarini doimiy ravishda yaxshilashga hamda ularning mehnatini muhofaza qilish sohasida ijtimoiy himoyani ta'minlashga qaratilgan.
Yangi tahrirdagi mazkur qonunda   xalqaro tashkilotlarning mehnatni muhofaza qilish sohasidagi ilg'or tajribalari o'z aksini topdi. Xususan, unda xalqaro huquqning umume'tirof etilgan prinsip va normalari, mehnatni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi sohasidagi Xalqaro mehnat tashkilotining konvensiyalari va tavsiyalari, YEvropa ittifoqi mamlakatlari, Yaponiya, Janubiy Koreya va boshqa davlatlarning tajribalari inobatga olindi. Shuningdek, O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan mehnatni muhofaza qilish sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish, davlat va xo'jalik boshqaruvi hamda mahalliy davlat hokimiyati organlarining faoliyatini muvofiqlashtirish va xalqaro hamkorlikni amalga oshirish belgilangan.
Qonunga kiritilgan qo'shimchalarga muvofiq, O'zbekiston Respublikasi Mehnat vazirligi zimmasiga mehnatni muhofaza qilish sohasidagi davlat dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirish, mehnat sharoitlarining davlat ekspertizasi o'tkazilishini ta'minlash, davlat va xo'jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda boshqa tashkilotlar bilan mehnatni muhofaza qilish masalalari bo'yicha hamkorlik qilish, ishlab chiqarishdagi baxtsiz hodisalarning maxsus tekshiruvi o'tkazilishi va hisobga olinishini ta'minlash vazifalari yuklangan.
Shuningdek, O'zbekiston Respublikasi Sog'liqni saqlash vazirligi xodimlarning dastlabki tarzda ishga kirayotganda va mehnat faoliyati davomida majburiy tibbiy ko'riklarni o'tkazish tartibini, ishlab chiqarish muhiti omillarining zararligi va xavfliligi, mehnat jarayonining og'irligi va tig'izligi ko'rsatkichlari bo'yicha sanitariya qoidalarini, mehnat sharoitlari noqulay ishlarda band bo'lgan xodimlarga beriladigan sutni, davolash-profilaktika oziq-ovqatini, gazlangan tuzli suvni (issiq sexlarda ishlovchilar uchun) berish normativlarini hamda kasb kasalliklarini va xodimlarning kasbga oid     mehnat qobiliyatini yo'qotganligi darajasini aniqlash uchun yo'llanma berish tartibini belgilaydi. Ilgari amal qilib kelgan qonunda esa mehnatni muhofaza qilish sohasida ushbu davlat organlarining vakolatlari aniq ko'rsatilmagan edi.
 Respublikamizda yangi qabul qilingan me'yoriy-huquqiy hujjatlar va xalqaro talablardan kelib chiqib, qonunning yangi tahririga mehnatni muhofaza qilish sohasida xizmatlarni ko'rsatish bo'yicha yangi institut, ya'ni “Mehnatni muhofaza qilish sohasidagi xizmatlar bozorining professional ishtirokchilari” to'g'risidagi 13-modda kiritilgan.
Tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirib kelayotgan tashkilotlarda mehnatni muhofaza qilish bo'yicha ishlarni tashkil qilish, mehnat sharoitlari va asbob-uskunalarning jarohatlash xavfliligi bo'yicha ish joylarini attestasiyadan o'tkazish, mehnatni muhofaza qilish bo'yicha mutaxassislarni tayyorlash va malakasini oshirish, shuningdek, tashkilotlarda mehnat muhofaza qilinishini boshqarish tizimi auditini o'tkazish mehnatni muhofaza qilish sohasidagi xizmatlar sirasiga kiritildi.
Endi kasaba uyushmalari vakillarining tashkilotlar rahbarlaridan va  boshqa mansabdor shaxslaridan mehnat sharoitlari va muhofazasi to'g'risida, shuningdek, ishlab chiqarishdagi barcha baxtsiz hodisalar hamda kasb kasalliklari haqida axborot olishi, ishlab chiqarishdagi baxtsiz hodisalarni va kasb kasalliklarini tekshirishda ishtirok etishi, xodimlarning hayoti va sog'lig'iga xavf tug'ilgan hollarda ishlarni to'xtatib turish, shuningdek, mehnatni muhofaza qilishga oid talablarning buzilishini bartaraf etish to'g'risida ish beruvchiga takliflar kiritishi va    boshqa mehnatni muhofaza qilish masalalari bo'yicha xodimlar manfaatini ko'zlab zarur chora-tadbir belgilashi uchun qonuniy asos yaratildi.
Muxtasar aytganda, “Mehnatni muhofaza qilish to'g'risida”gi Qonunga kiritilgan o'zgartish va qo'shimchalar shubhasiz, mehnatni muhofaza qilish sohasidagi huquqiy asoslarning takomillashishiga, mehnatni muhofaza qilish talablarini bajarishda ish beruvchi bilan birgalikda xodimning ham mas'uliyati oshishiga, ishlab chiqarishda sodir bo'ladigan baxtsiz hodisalarning va kasb kasalliklariga chalinishlarning oldi olinishiga, natijada korxona va tashkilotlar iqtisodiy ko'rsatkichlarining o'sishiga munosib zamin yaratdi.
Ismat OChILOV, O'zbekiston davlat muassasalari va jamoat xizmati xodimlari kasaba uyushmasi respublika kengashining viloyatdagi mas'ul targ'ibotchisi


Payshanba, 23 Fevral 2017 00:00

Barchasi inson va uning mafaati uchun

Avtor

Mamlakatimizda olib borilayotgan islohotlarning pirovard maqsadi inson manfaatlarini ta'minlashga qaratilgan. Shunga muvofiq amal qilayotgan me'yoriy-huquqiy hujjatlar aholi turmush farovonligini yanada yuksaltirishga xizmat qilmoqda. 2017 yil 2 fevralda Prezident Shavkat Mirziyoev tomonidan imzolangan “Ish haqi, pensiya, nafaqa va stipendiyalarni to'lash mexanizmini takomillashtirishga doir qo'shimcha chora-tadbirlar to'g'risida”gi qarorni xalqimiz yana bir hayotbaxsh hujjat sifatida e'tirof etmoqda.
Oltiboy KYENJAYEV, Muborak tumani, pensioner:
- Qishlog'imizda duv-duv gap tarqaldi. Hammaning og'zida bir gap. Endi pensiya naqd pulda berilar ekan. Avvallari choyxonaga, bozorga yoki sartaroshxonaga chiqqanda, plastikda xizmat ko'rsatilmaganligi sababli noqulay ahvolga tushar edik. Plastikdagi nafaqamizni naqd pul qildirish uchun esa 35-40 kilometr yo'l bosib tuman markazidagi bankka borardik. Endi bunga hojat qolmadi. Qanday yaxshi. Bunday muammolarni o'z vaqtida o'rganib, oqilona echimini topgan, biz, keksa avlodga yaxshi imkoniyat yaratgan Prezidentimizga rahmat!
Zokir SOHIBOV, Qarshi shahridagi Kat mahalla fuqarolar yig'ini raisi:
- Bu yangilikni nafaqat pensionerlarimiz, balki hududdagi byudjet tashkilotlari xodimlari, talaba yoshlar ham katta xursandchilik bilan qarshi oldi. Axir ana shu amaliy ko'mak orqali qanchadan-qancha oilalarga baraka kiradi, ko'plab ovoragarchiliklarning oldi olinadi. Chunki shu vaqtgacha kishilar plastik kartochka bilan bog'liq masalalarda ko'plab qiyinchiliklarga duch kelayotgandi. Ayrim sotuvchilar yo plastik kartochkada to'lov qabul qilishni rad etar yoki mahsulot narxi birdaniga “o'sib” qolardi. Transport-chi? Ularning bari naqd pulga yuradi. Dehqon bozorlarining, savdo rastalarining esa terminal bilan ta'minlanganlari barmoq bilan sanarli. Ayniqsa, kirib-chiqishga qiynaladigan qariyalarimiz naqd pul yo'qligidan, to'g'risi, aziyat chekib kelayotgandi. Quvonarlisi, Prezidentimiz qarori bilan mazkur masalalarga echim topildi. Farovonligimiz yanada yuksalishiga, odamlar hayotdan rozi bo'lishiga zamin hozirlandi.  Bu ijtimoiy himoyaning hayotiy ifodasidir.
Meyli JO'RAYEV, Chiroqchi tumani, keksa pedagog:
- O'qituvchi bo'lib ishlaganim sabablimi, pensiya olganimda, a'lochi nevaralarimni rag'batlantirishni, ularga sovg'a yoki kerakli biror buyum ulashishni odat qilganman. Farzandu nabiralarni yo'qlab uyiga borayotganimda non, qand-qurs olib borishni ham kanda qilmayman. Nafaqamiz plastik kartochkaga o'tgandan so'ng bu borada biroz qiynalib qolgan edim. Chunki qishlog'imizdagi savdo do'konlarida istagan vaqtingda “plastik”ka mahsulot xarid qilib bo'lmaydi. Faqat uni tuman markaziga borgandagina ishlatib, ul-bul olishimiz mumkin edi. Shu masala ta'bimizni biroz xira qilardi. Prezidentimizga ming rahmat, endi pensiyani to'liq naqd pulda oladigan bo'ldik. Qishlog'imizning barcha keksalari xursand, to'y-ma'rakalar, oila davrasida davlatimiz rahbarini duo qilib o'tiribmiz.
Fayzulla YuSUPOV, Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari pensiya jamg'armasi viloyat boshqarmasi boshlig'i: 
- Bugun viloyatimizda 256 ming 532 nafar pensiya va ijtimoiy nafaqa oluvchi fuqarolar bor. Shu kunga qadar ularning 231 ming 547 nafari pensiya va nafaqa pullarini bank plastik kartochkasi orqali olardi. Biroq ayrim savdo va xizmat ko'rsatish shoxobchalari, bozorlarning to'lov terminallari bilan to'liq ta'minlanmagani tufayli aholi uchun qator noqulayliklar kelib chiqayotgan edi. Shuning uchun har kuni o'nlab fuqarolar boshqarmaning shahar va tuman bo'limlariga ushbu masala bo'yicha murojaat qilardi. Qaror talablaridan kelib chiqib, ayni vaqtda pensiya va nafaqalarni naqd pulda to'lash ishlari boshlab yuborildi. Pochta bo'limlariga fevral oyi uchun to'lov ro'yxatlari taqdim etildi. Chekka hududlarda ham pensiya pullarining o'z vaqtida etkazilishi yuzasidan bank va boshqa mutasaddi tashkilotlar bilan birgalikda zarur chora-tadbirlar ko'rilmoqda.
Umuman olganda, davlatimiz rahbarining mazkur qarori pensionerlar, talabalar va aholining boshqa ijtimoiy ehtiyojmand qatlamlari huquq va qonuniy manfaatlarini ishonchli va samarali himoya qilish, ularning     O'zbekiston Respublikasining barcha hududida tovar va xizmatlar xaridi  uchun to'lovlarni to'siqlarsiz amalga oshirishiga qulay sharoitlar yaratishga doir qat'iy choralarni belgilab bergani bilan ahamiyatlidir.
Shohista BOZOROVA yozib oldi.

Payshanba, 23 Fevral 2017 00:00

Askarlar tantanali kutib olinmoqda

Avtor

Prezidentimiz Shavkat Mirziyoevning 2016 yil 21 dekabrdagi "O'zbekiston Respublikasi fuqarolarini muddatli harbiy xizmatga navbatdagi chaqiruvi hamda belgilangan xizmat muddatlarini o'tab bo'lgan harbiy xizmatchilarni Qurolli Kuchlar rezerviga bo'shatish to'g'risida"gi qaroriga muvofiq o'z yigitlik burchini o'tab, uyga qaytgan yigitlar mamlakatimizning barcha hududlarida tantanali kutib olinmoqda.

Ana shunday tadbirlardan biri Qarshi temir yo'l vokzalida ham tashkil etildi. Unda Toshkent shahridagi harbiy qismlarda xizmat burchini o'tab qaytgan o'g'lonlar harbiy orkestrning tantanavor musiqasi sadolari, ota-onalar, keng  jamoatchilik vakillari, faxriylar qutlovlari ostida kutib olindi.
Zero, bu yoshlar o'nlab tengdoshlari orasidan tanlab-saralab olingan. Xizmat davomida harbiy bilimlarni egallagan, jismini chiniqtirgan, irodasini toblagan, ma'naviyatini  yuksaltirgan. Mardlik va matonat maktabini o'tagan bunday yigitlar o'z tengdoshlariga, ukalariga namuna bo'lib qolmay, xizmatini mamlakatimiz  taraqqiyoti yo'lida davom ettirishga shay.

- Armiyada o'tgan bir yil men uchun juda katta hayot maktabi bo'ldi, - deydi qamashilik Ziyovuddin  Choriev. - Vatan, el-yurt, ota-ona, tinchlik, or-nomus, jasorat kabi ulug'vor tushunchalar ma'nosini, ularning qadri nechog'lik baland ekanini teran  angladim. Harbiy qism qo'mondonligining tegishli tavsiyanomasiga ega bo'ldim. Kelgusida sport      murabbiyi bo'lib, yurtimiz dovrug'ini dunyoga    tanitadigan shogirdlar tayyorlash niyatidaman.

Shavkat Mirziyoyev:
Ayni paytda, axborot-kommunikasiya sohasidagi oxirgi yutuqlarni o'zlashtirish bilan birga, yoshlarning kitob o'qishga bo'lgan qiziqishini oshirishga, ularni kitob bilan do'st bo'lishga, aholining kitobxonlik saviyasini yanada oshirishga alohida e'tibor qaratish lozim bo'ladi.
O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoev joriy yilning 12 yanvarida “Kitob mahsulotlarini chop etish va tarqatish tizimini rivojlantirish, kitob mutolaasi va kitobxonlik madaniyatini oshirish hamda targ'ibot qilish bo'yicha komissiya tuzish to'g'risida” farmoyish chiqardi. Bu hujjat mamlakatimizda kechayotgan ma'naviy-ma'rifiy jarayonlar, uning tashkiliy takomili va rivoji borasidagi ishlarni izchillashtirishni nazarda tutadi.
Shu bilan birga, u xalqning ezgu maqsadlarga uyg'un g'oyalarining tarannumi sifatida ham e'tiborga molik. Nomlarini biz hamisha e'zoz bilan tilga oladigan buyuk ajdodlarimiz o'zlari erishgan oliy maqomga faqat kitob, ma'rifat orqaligina musharraf bo'lib, dovruq taratganlar.
Hazrat Alisher Navoiy salaflari fikrlariga tayanib bir muhim ma'lumotni keltiradi. Unga ko'ra, kitob ishiga  miloddan avval Erondagi peshdodiylar sulolasining uchinchi hukmroni afsonaviy Tahmuras davrida asos solingan. Bundan shunday xulosa chiqarish mumkinki, kitobxonlik Sharq xalqlariga qadim-qadimdan xos bo'lgan ezgu fazilat, mo''tabar qadriyatdir.
Haqiqatan, xalqimiz kitobxonlikni azaldan go'zal fazilat deb biladi. “Madrasa ko'rgan”, “maktab ko'rgan” kabi ziyolilik, o'qimishlilikni anglatuvchi iboralar qatorida “kitob ko'rgan” degan baho odamning bilimdonligini, ko'p narsadan boxabarligini     anglatgan.
Lekin so'nggi yillarda kitob va kitobxonlik borasidagi qarashlariga ko'ra, garchi buni o'zlari tan olmasalar-da, odamlar uch toifaga ajralib qolgandek. Bir turkum kishilarimiz o'zlari o'qigan kitoblarga haddan tashqari berilib, atrofdagi boshqa narsalarni unutib qo'yish darajasiga etganlar. Ikkinchi toifa uchun kitob umrini o'tab bo'lgan vosita, shuning uchun uni mutlaqo keraksiz deb hisoblaydi. Uchinchi toifadagilargina kitobni inson ma'naviy olamini boyitish bilan birga jamiyat hayotini go'zallashtirishga, moddiy, tabiiy borliqning taraqqiysiga xizmat qiluvchi zarur omil deb biladilar.
Bundan birinchi va uchinchi toifalarni bir xil baholab bo'lmasligi ko'rinib turibdi. Ularning birinchisini “kitobparastlik” deb atash mumkin. Kitobparastlik insonning ma'naviy kamoliga ijobiy ta'sir ko'rsatishi qiyin. Chunki kitob va hayot munosabatini tahlil etolmagan kishining real hayotdan uzoqlashib qolishi kuzatiladi. Qolaversa, hozirda turli aloqa vositalari orqali nomaqbul kitoblar oqimi ham shu qadar ko'pki, kishilarni ular orasidan tanlab o'qish mahoratini oshirish ham muhim masala. Kitobparastlarning  nomaqbul kitoblar ta'siriga tushib qolishi foydadan ko'ra zararni ko'proq keltiradi.  Nomaqbul deb atayotganimiz shunchaki mazmuni sayoz kitoblar  jaholatni kuchaytiradi.
Chunki kitobparast o'zi o'qigan ma'lumotlarga bandi bo'lgan. Boshqa har qanday ma'rifat unga begona bo'lib ko'rinadi, uni qabul qila olmay qoladi. Bunday holni ma'rifatparvar ajdodimiz Munavvarqori Abdurashidxonov “jahli murakkab” deb atagan edi. Bu jaholatning davosi ham albatta kitob, ya'ni bunday kishiga xo'broq kitobni ko'proq o'qitishdir.
Ikkinchi toifadagi kishilarni “kitobbezorilar” deb atash mumkin. Bu toifadagi aksariyat kishilar moddiy jihatdan o'zlariga to'q, to'la ta'minlangan bo'ladilar. Baribir, ular ham hayotda o'z ideallariga ega. Lekin, afsuski, ko'pincha ularga ideal bo'lgan shaxslar ma'rifatdan begona bo'lib, o'z atrofidagilarga kitob o'qimasdan ham hayotda ko'p narsaga erishish mumkinligini uqtiradilar. Kitob o'qiydigan, ko'p narsaga muhtoj bo'lib yurgan odamlarning ustidan kuladilar. Ularning ba'zilari odamlarning ma'naviy tabaqalanishini, insoniy qadriyatlarni tan olmaydilar. O'zlarining ta'birlari bilan aytganda, ular kitob o'qiy boshlasalar, uyqulari keladi. Ba'zan martabaliroq ziyoli odam oldida kitobbezori ekanliklari bilinib qolsa, kitob o'qib o'tirishdan ko'ra kitobxon odamlar bilan o'tirib suhbatlashishni ma'qul ko'rishlarini aytadilar. Lekin bunga ham aksar vaqt o'zlari amal qilmaydilar. Shunday bo'lsa-da, kitobbezorilik tuzalmas illat emas. Qalblariga yo'l topilsa, ular o'z qarashlaridan juda tez voz kechib, ma'rifat yo'liga kirishlari mumkin.
Uchinchi toifa kitobxonlik haqiqiy ziyolilikdir. Fan, ma'rifat, madaniyat va ishlab chiqarishning taraqqiyot sari harakati faqat ana shu toifaning hissasiga to'g'ri keladi.
Garchi buning hammasi inson tabiatiga bog'liq hodisalar bo'lsa-da, tuyg'ular, kayfiyatlar almashinuvi orqali uning munosabat o'zgartirish imkoniyatini hisobga olib, shaxs takomilini yuksaltirish tadbirlariga har doim ehtiyoj saqlanib qoladi. Prezidentimizning yuqorida nomi keltirilgan farmoyishi ana shunday ehtiyojlarni qondirish maqsadida chiqarildi.
Farmoyish mazmun-mohiyati barcha fuqarolarimizning kitobxonlik madaniyatini yuksaltirish uchun bajarilishi lozim vazifalarni nazarda tutib, yoshlarimizning barkamol avlod bo'lib tarbiyalanishlari uchun zarur bo'lgan shart-sharoitlarni yanada kengaytirish va yuksaltirishni alohida vazifa qilib qo'yadi.
Unda muhim masalalar qatorida sohadagi mavjud muammolarni samarali hal etishga qaratilgan dastur ishlab chiqish ko'zda tutilgani g'oyatda ahamiyatlidir. Ishonchimiz komilki, ushbu farmoyish ijrosi doirasida tayyorlanadigan dastur turli yot g'oyalar, “ommaviy madaniyat” niqobidagi nomaqbul xatti-harakatlar, internet tizimidagi tahdidlar xavfiga qarshi tura oladigan avlodni tarbiyalashga, tarbiyaning barqaror rivojiga xizmat qiladi. Birinchi Prezidentimiz Islom  Karimov aytganidek, “fikrga qarshi fikr, g'oyaga qarshi g'oya, jaholatga qarshi ma'rifat” bilan kurashishda qo'l keladi.

Davlatimiz rahbari “Sho‘rtan gaz-kimyo majmuasining tozalangan metani negizida sintetik suyuq yoqilg‘i (GTL) ishlab chiqarishni tashkil etish" va “Sho‘rtan gaz-kimyo majmuasining ishlab chiqarish quvvatlarini kengaytirish"loyihalari bilan tanishdi.

“Sho‘rtan gaz-kimyo majmuasining tozalangan metani negizida sintetik suyuq yoqilg‘i (GTL) ishlab chiqarishni tashkil etish" loyihasi gaz-kimyo sanoati yo‘nalishida dunyoning ilg‘or texnologik yechimlarini o‘zida aks ettirgan. Ushbu loyiha MDH doirasidagi eng yirik mega-loyihalardan biridir.

Loyiha “O‘zbekneftegaz” kompaniyasi ta’sisligida amalga oshirilishi mamlakatimizning yoqilg‘i energetika xavfsizligini ta’minlashda katta ahamiyatga ega bo‘lish barobarida, sohaning jadal sur’atlarda taraqqiy etib borayotganidan dalolat beradi.

Loyiha doirasida yiliga 3,6 milliard metr kub tabiiy gazni qayta ishlash orqali 1,5 million tonna yuqori sifatli "Evro-5" talablariga javob beradigan sintetik yoqilg‘i ishlab chiqariladi. Shundan 743 ming tonnasi dizel yoqilg‘isi, 311 ming tonnasi aviakerosin, 431 ming tonnasi nafta va 21 ming tonnasi suyultirilgan gazni tashkil etadi.

Yangi zavod ishga tushirilishi natijasida iqtisodiyotning real tarmoqlarini rivojlantirish, mamlakatimizning tranzit salohiyatini yanada oshirish, shuningdek, neft mahsulotlariga bo‘lgan ehtiyojning asosiy qismini qanoatlantirish va neft importi hajmini kamaytirish orqali xorijiy valyuta sarfini tejashga erishiladi.

Qurilish-montaj ishlari 2020-yilning ikkinchi yarmida nihoyasiga yetkazilishi, zavodda qo‘shimcha 682 yangi ish o‘rni yaratilishi mo‘ljallangan.

Davlatimiz rahbarining ko‘rsatmalari asosida “Sho‘rtan gaz-kimyo majmuasining ishlab chiqarish quvvatlarini kengaytirish" loyihasi konsepsiyasi qaytadan ko‘rib chiqilib, ishlab chiqarish jarayoniga sintetik nafta xomashyosini jalb qilish masalasi o‘rganildi. Loyiha ishga tushgach, zavodning polimer ishlab chiqarish quvvati mavjud 125 ming tonnadan 450 ming tonnagacha, ya’ni 3,6 barobarga oshirilishi ta’minlanadi. Natijada neft-kimyo yo‘nalishini rivojlantirishga keng yo‘l ochiladi. Birinchi bosqichda yuqori qiymatli xomashyo sintetik naftani qayta ishlab, yangi turdagi polietilen va polipropilen bilan birgalikda piroliz distilyatini ishlab chiqarish ko‘zda tutilgan. Piroliz distilyatidan yangi turdagi mahsulotlar ishlab chiqarishda foydalanish imkoniyati hududda texnologik klasterni barpo etishga zamin yaratadi, istiqbolda kimyo, avtomobilsozlik, farmatsevtika, qurilish va to‘qimachilik sohalari yanada rivojlanishida muhim omil bo‘ladi.

Loyiha zavodning mavjud maydonida amalga oshirilib, qurilish ishlari kompleksning ishlab chiqarish jarayoniga ta’sir etmagan holda olib boriladi.

Ta’kidlash joizki, zavodning mavjud intellektual va texnologik salohiyatidan foydalangan holda qo‘shimcha ishlab chiqariladigan mahsulotning tannarxini sezilarli darajada kamaytirish va investitsiyalar samaradorligini yanada oshirishga erishiladi.

Qurilish-montaj ishlari 2020-yilning to‘rtinchi choragida yakunlanadi va loyiha doirasida 250 yangi ish o‘rni yaratiladi.

Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyev mamlakatimiz iqtisodiy rivojida muhim o‘rin tutadigan ushbu loyihalarni moliyalashtirish, uskunalarni o‘z vaqtida keltirish, qurilish ishlarining «yo‘l xaritasi»ni ishlab chiqish, korxonalarni belgilangan muddatlarda ishga tushirib, aholini ish bilan ta’minlash bo‘yicha zarur ko‘rsatmalar berdi.

 

Davlatimiz rahbari O‘zbekiston xalq shoiri, O‘zbekiston Qahramoni Abdulla Oripov haykali, Abul-Mu’iyn Nasafiy ziyoratgohi rekonstruksiyasi loyihalari bilan tanishdi.

O‘zbekiston xalq shoiri, O‘zbekiston Qahramoni Abdulla Oripov o‘zbek adabiyotini yangi bosqichga ko‘targan nodir iste’dod sohibi edi. Uning yuksak badiiy, teran falsafiy she’rlari xalqimiz ko‘nglidan chuqur joy olgan. Dramatik va publitsistik asarlari, doston va tarjimalari adabiyotimiz rivojiga ulkan hissa bo‘lib qo‘shilgan.

U istiqlol yillarida Vatanimiz ozodligini, xalqimizning sha’ni va qadr-qimmatini yuksak mahorat bilan tarannum etgan. Uzoq yillar O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi rahbari sifatida yosh ijodkorlarni tarbiyalash va qo‘llab-quvvatlashga e’tibor qaratgan. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi deputati va Senati a’zosi sifatida ham samarali faoliyat olib borgan.

Abdulla Oripov O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasining muallifi sifatida xalqimiz qalbida mangu yashaydi.

Qahramon shoirimizning haykali Qarshi shahridagi O‘zbekiston ko‘chasida bunyod etiladi. Bu yoshlar uchun faxr va g‘urur timsoli, ma’naviy tarbiya manbai bo‘lib xizmat qiladi.

Prezidentimiz haykal loyihasini takomillashtirish, bu yerda Abdulla Oripov nomidagi maktab va uning ijodiga bag‘ishlangan muzey tashkil etish zarurligini ta’kidladi.

Abul-Mu’iyn Nasafiy XI asrda yashagan, islom madaniyati rivojiga ulkan hissa qo‘shgan allomalardan biridir. Buyuk bobomizning ilmiy asarlari bugungi kun uchun ham g‘oyat ahamiyatlidir.

Davlatimiz rahbari bu qadamjoni keng va obod ziyoratgohga aylantirish, ziyoratchilarga zarur sharoitlar yaratish, bu maskanda kutubxona tashkil etish, alloma asarlarini tarjima qilib, xalqimizga yetkazish bo‘yicha tavsiyalar berdi.



Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyev Qarshi shahridagi Gulshan mahallasida fuqarolar yig‘ini xodimlari va profilaktika inspektori birgalikda ishlashi uchun yaratilgan sharoitlar bilan tanishdi.

Mahallalarning hayotimizdagi o‘rni va ta’siri bugungi kunda ortib bormoqda. Davlatimiz rahbari tashabbusi bilan mahalla faoliyatining tashkiliy asoslarini takomillashtirish, uning vazifa va vakolatlarini kengaytirish, davlat hokimiyati va boshqaruv organlari tizimidagi rolini mustahkamlashga alohida e’tibor qaratilmoqda. 

Qarshi shahrida ham mahalla fuqarolar yig‘inlarining aholi bilan ishlash samaradorligini oshirish, ular uchun zamonaviy sharoit yaratish borasida izchil ishlar amalga oshirilmoqda. Yaqinda "Gulshan" mahalla fuqarolar yig‘inining yangi binosi foydalanishga topshirilgani buning dalilidir.

Mahalla idorasining zamonaviy binosida barcha sharoit yaratilgan. Mahalla raisi, kotib, maslahatchilar, profilaktika inspektori uchun alohida xonalar ajratilib, komputer, mebel, tegishli adabiyotlar bilan ta’minlangan. Profilaktika inspektori xonasi mahalla hududidagi jamoat obyektlariga o‘rnatilgan videokuzatuv uskunalari orqali hududni nazorat qilib turish imkoniyatini beruvchi monitor bilan jihozlangan.

Mahalla jamiyatimizdagi adolat tamoyillarining ko‘zgusiga aylanishi kerak, dedi davlatimiz rahbari. Bu yer odamlar kelib fikrini, taklifini, dardini aytadigan, muammosiga yechim topadigan joy bo‘lishi kerak. Mahalla raisi va profilaktika inspektori hududdagi har bir oilaning ahvolidan xabardor bo‘lishi, kim nima bilan mashg‘ul – hammasini bilishi lozim. Ushbu tizimda amalga oshirilayotgan islohotlardan ko‘zlangan asosiy maqsad mahallani kechayu kunduz odamlarning ahvolidan boxabar bo‘ladigan maskanga aylantirishdir.

Qarshi shahridagi barcha militsiya tayanch punktlarini bir-biri bilan bog‘lovchi optik tolali tizim barpo etish bo‘yicha mutasaddilarga topshiriq berildi. 

"Gulshan" mahalla fuqarolar yig‘ini binosi yonida profilaktika inspektori oilasi bilan yashashi uchun turar-joy barpo etilgan. Davlatimiz rahbari ushbu xonadonda yaratilgan sharoitlar bilan tanishdi.

Bunday uylar profilaktika nozirlarining kechayu kunduz o‘z hududida bo‘lib, mahallada jinoyatchilikning oldini olish, fuqarolar osoyishtaligi va xavfsizligini ta’minlashida muhim ahamiyatga ega, dedi Prezidentimiz. Shuning uchun Qarshi shahrida faoliyat ko‘rsatayotgan barcha profilaktika inspektorlariga mana shunday uylar qurib berish zarur. Bu hududda jinoyat va huquqbuzarlik sodir etilishining oldini olishda muhim ahamiyat kasb etadi. 

Bazaviy interaktiv xizmatlar

Manzilimiz


Manzil: Qashqadaryo viloyati, Qarshi shahri, Mustaqillik Maydoni,1
Pochta indeksi:180100
Telefon
: 0(375)221-12-88, 0(375)221-03-81
Faks
: 0(375)221-13-40
Veb-sayt
http://www.qashqadaryo.uz
Elektron pochta
Yaqin jamoat transport to`xtash joylari 
Milliy bank va Mustaqillik Maydoni bekati
Avtomashrut
1,4,5,7,10,18,20,22,23,27,
37,44,462,11,21,37,33

Hozir saytimizda

Bizning saytimizda 86 mehmonlar va ro'yhatdan o'tgan foydalanuvchilar 0

Foydali resurslar

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Matbuot xizmati
www.press-service.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Senati
www.senat.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi
www.parliament.gov.uz
   
O‘zbekiston Respublikasining Hukumat portali
www.gov.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakili (ombudsman)
www.ombudsman.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi
www.prokuratura.uz
   
 
Aloqa, axborotlashtirish va telekommunikatsiya texnologiyalari sohasida nazorat bo'yicha davlat inspeksiyasi
http://gis.uz/

 

Mobil ilovalar

Bosh sahifa

Qabul kunlari

A- A A+

Rahbariyatga murojaat etish

Rahbariyatga murojaat etish

Viloyat hokimligining umumiy bo'limiga murojjat etish (Yangi oynada ochiladi)

Mobil versiya

Mobil versiyaga o'tish

Bog'lanish

Ishonch telefon raqami 
0(371) 200-55-05 
Ishonch telefon raqami reglament
Yagona telefon raqami
0(375) 221-07-60 
Yagona telefon raqami reglamenti

Batafsil>>>

Biz bilan bog'lanish

Sahifa adressi

Maxsus imkoniyatlar

K'orinish

Pastda o'zingizga kerakli parametrni tanlasng
Blue Green Red Radian
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Reset