wrapper

Maxsus imkoniyatlar
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori


Mustaqil O‘zbekiston davlatining asoschisi, buyuk davlat va siyosat arbobi, o‘zbek xalqining ulug‘ va ardoqli farzandi, mamlakatimizning Birinchi Prezidenti Islom Abdug‘aniyevich Karimov Vatanimizni mustabid tuzum qaramligidan ozod qilib, halokat yoqasiga kelib qolgan yurtimizni qayta tikladi. Buyuk Yo‘lboshchimiz g‘oyat qaltis va tahlikali bir vaziyatda og‘ir qiyinchiliklar va sinovlarga qaramay, tarixan qisqa davrda O‘zbekistonni jadal va barqaror sur’atlar bilan rivojlanayotgan zamonaviy demokratik davlatga aylantirdi.

Islom Abdug‘aniyevich Karimov o‘zining serqirra siyosiy faoliyati, olijanob insoniy fazilatlari bilan Vatanimizning ko‘p asrlik tarixida o‘chmas iz qoldirdi. U nafaqat O‘zbekiston, balki jahon miqyosida katta hurmat va obro‘-e’tiborga sazovor bo‘lgan ulkan shaxs va arbob sifatida tanildi.

Ko‘p millatli O‘zbekiston xalqining qalbidan chuqur joy olgan Birinchi Prezidentimizning so‘nmas xotirasini abadiylashtirish bo‘yicha vazirliklar va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari, mamlakatimiz fuqarolaridan ko‘plab takliflar tushmoqda.

Xalqimizning samimiy tilaklari va xohish-irodasidan kelib chiqib, ona Vatanimiz mustaqilligi, el-yurtimiz ravnaqi yo‘lidagi buyuk tarixiy xizmatlarini inobatga olib, O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti, O‘zbekiston Qahramoni Islom Abdug‘aniyevich Karimovning yorqin xotirasini abadiylashtirish maqsadida:

1. Quyidagilar:

2016-yil oktabr oyida Islom Karimov nomidagi Respublika xayriya jamoat fondi tuzilgani;

Toshkent shahar, Yashnobod tumanining Farg‘ona yo‘li ko‘chasida joylashgan jome masjidga “Islom ota jome masjidi” deb nom berilgani;

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2016-yil 2-dekabrda “Buyuk davlat va siyosat arbobi, O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Abdug‘aniyevich Karimov siymosi tasvirlangan haykalni yaratish bo‘yicha xalqaro ijodiy tanlovni tashkil etish to‘g‘risida”gi qarori qabul qilingani ma’lumot uchun qabul qilinsin.

2. Vazirlar Mahkamasi (A.Aripov) O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Karimovning xotirasini abadiylashtirish chora-tadbirlari rejasini o‘rnatilgan tartibda ishlab chiqsin.

Shu munosabat bilan quyidagi vazifalar topshirilsin:

O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi, O‘zbekiston Badiiy akademiyasi va Samarqand viloyati hokimligi bilan birgalikda Samarqand shahrida Islom Karimov dafn etilgan hududda yodgorlik majmuasini barpo etish;

tegishli vazirlik va idoralar, mahalliy hokimliklar bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Abdug‘aniyevich Karimov siymosini yaratish bo‘yicha xalqaro ijodiy tanlovda g‘olib deb topilgan haykallarni mamlakatimiz poytaxti Toshkent shahrida, Islom Karimov tug‘ilib o‘sgan Samarqand shahrida va u kishi birinchi rahbar bo‘lib ishlagan Qashqadaryo viloyatining Qarshi shahrida o‘rnatish;

O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi, Moliya vazirligi, Adliya vazirligi, O‘zbekiston Fanlar akademiyasi, O‘zbekiston Badiiy akademiyasi, Toshkent shahri va Samarqand viloyati hokimliklari birgalikda: Birinchi Prezidentimiz ko‘p yillar davomida faoliyat olib borgan Toshkent shahridagi Oqsaroy qarorgohida (O‘zbekiston ko‘chasi, 45) Islom Karimov nomidagi ilmiy-ma’rifiy yodgorlik majmuasini tashkil etish va Islom Karimov nomidagi Respublika xayriya jamoat fondini ham ushbu manzil bo‘yicha joylashtirish; Samarqand shahrida Islom Karimov muzeyini tashkil etish;

quyidagi muassasa va obyektlarga:

Toshkent davlat texnika universitetiga;

Asaka shahridagi avtomobil zavodiga;

Farg‘ona shahridagi San’at saroyiga;

Toshkent xalqaro aeroportiga;

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Toshkent shahri va viloyatlardagi markaziy ko‘chalarga (mahalliy davlat hokimiyati organlari takliflari asosida) Islom Karimov nomini berish;

har yili Birinchi Prezidentimiz tavallud topgan sana – 30-yanvar kunini keng nishonlash, 2-sentabr kunini Xotira kuni sifatida yod etish. Ushbu sanalar munosabati bilan ommaviy axborot vositalarida Islom Karimov hayoti va faoliyatini keng yoritish;

oliy o‘quv yurtlari talabalari uchun Islom Karimov nomidagi davlat stipendiyasini joriy etish;

Islom Karimovning hayoti va faoliyati haqida ilmiy va badiiy asarlar, hujjatli va badiiy filmlar yaratish;

Islom Karimov siymosi aks ettirilgan maxsus pochta markalarini chiqarish.

3. O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi va boshqa ommaviy axborot vositalari tomonidan O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Abdug‘aniyevich Karimovning xotirasini abadiylashtirish bilan bog‘liq tadbirlar keng yoritilsin.

4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.Aripov zimmasiga yuklansin.


O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti                                       Sh.Mirziyoyev


Toshkent shahri, 2017-yil 25-yanvar

Bugun yurtimizda ish bilan band aholining 78 foizi xususiy sektorda mehnat qilmoqda. Mamlakat yalpi ichki mahsulotida sohaning ulushi esa yildan-yilga ortib borayapti. Bu yurtimizda qulay ishbilarmonlik muhiti shakllantirilgani, kichik biznes va xususiy tadbirkorlik sub'ektlarining davlat tomonidan har tomonlama qo'llab-quvvatlanayotgani, bu borada keng imtiyozlar tizimining joriy etilgani samarasidir.
Ushbu imkoniyatlardan unumli foydalanib, o'z biznesini yo'lga qo'yayotgan, daromadlarini oshirish bilan bir qatorda, qo'shimcha ish o'rinlari yaratayotgan, elga, yurtga nafi tegayotgan ishbilarmonlar soni oshib bormoqda. Shahrisabzlik Quvondiq Boboev ham ana shunday tadbirkorlardan. U "Muhammadieva Nozima" xususiy korxonasini tashkil etib, to'liq o'z mablag'i hisobidan parfyumeriya va yuvish vositalari ishlab chiqarishni yo'lga quydi. Tadbirkor tashabbusining muvaffaqiyatli ro'yobi natijasida 10 nafar kishi doimiy ish o'rniga ega bo'ldi.

O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011 yil 28 fevraldagi “Maktabdan tashqari ta'lim tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi qaroriga muvofiq tashkil etilgan “Barkamol avlod” bolalar markazlari o'quvchilarning bo'sh vaqtini samarali tashkil etish, ularni kasb-hunarga yo'naltirishda muhim ahamiyat kasb etmoqda.

Qashqadaryo viloyatidagi “Barkamol avlod” bolalar markazlariga 6 yoshdan 16 yoshgacha bo'lgan 7 mingdan ziyod o'g'il-qiz qamrab olingan. Badiiy ijod, chet tili, texnik ijodkorlik, o'lkashunoslik va ekologiya yo'nalishlari bo'yicha faoliyat yuritayotgan to'garaklarda yoshlarning bilim va mahoratini oshirish uchun barcha sharoit yaratilgan.

–Markazimizga 380 ga yaqin o'quvchi jalb etilgan, – deydi viloyat “Barkamol avlod” bolalar markazi rahbari Muhayyo Meylieva. – Qishki ta'til kunlarida “Yosh rassomlar”, “Til bilgan – el bilar”, “Aql charxi”, “Eng yosh ixtirochi”, “Zumrad qishning ziynati”, “Doira zarbi navolari”, “Yosh pazanda” kabi ko'rgazma va ko'rik-tanlovlar o'tkazildi.

Bemor bo'lmaslikdan hech kim kafolatlanmagan. Biroq odamlar peshona teri bilan topgan puliga qimmat narxda dori-darmon sotib olishga majbur bo'lsa, bir dorini turli dorixonada har xil narxda ko'rib, arzonrog'ini izlab sarson-sargardon yursa, bu borada ijtimoiy adolat ta'minlanmaganidan norozilik paydo bo'lmaydimi?

Oliy Majlis Qonunchilik palatasida Axborot va kommunikasiya texnologiyalari masalalari qo'mitasi tomonidan «Kommunikasiya texnologiyalarini rivojlantirish va axborotni tarqatish sohasidagi qonunchilikni takomillashtirish» mavzuida seminar o'tkazildi.

Seminar 2017-2021 yillarda O'zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo'nalishlari bo'yicha harakatlar strategiyasi loyihasini o'rganishga bag'ishlandi.

Xalqning tinch va farovon hayoti, yorug' kelajagi uchun umrini bag'ishlagan insonlar nomi abadiyatga daxldordir.

Mamlakatimizning Birinchi Prezidenti Islom Karimov ana shunday saodatga musharraf bo'lgan, xalqimizning mehrini qozongan, millionlab odamlarning qalbidan mangu joy olgan tarixiy shaxs edi.

Shu kunlarda mamlakatimizning barcha hududlarida Buyuk Yo'lboshchimiz tavallud topgan kun – 30 yanvar sanasini nishonlashga tayyorgarlik ko'rilmoqda. Ta'lim muassasalari, harbiy qismlar, mehnat jamoalari va mahallalarda ushbu sana munosabati bilan turli madaniy-ma'rifiy tadbirlar, xotira kechalari o'tkazilayotir.


    Odam savdosi – umumiy ob'ektiga ko'ra, shaxsning ozodligi, sha'ni va qadr-qimmatiga qarshi qaratilgan jinoyatlardan biri bo'lib, xalqaro uyushgan jinoyatchilikning tarkibiy qismi xisoblanadi.
Odam savdosi, ayniqsa, nihoyatda serdaromad faoliyat turi sifatida barchani e'tiborini jalb qilmoqda. Agar statistik ma'lumotlarga nazar tashlaydigan bo'lsak, klassik quldorlik xukm surgan to'rt asr davomida uning savdo aylanmasida 12 millionga yaqin odam bo'lsa, so'nggi 30 yil ichida birgina Osiyoda jinsiy qullikka mahkum etilgan ayollar va bolalar soni 30 milliondan ortiqni tashkil etdi.
Ushbu qilmish tufayli olinayotgan daromad giyohvandlik vositalari va qurol-yarog' savdosidan keyin uchinchi o'rinni egallaydi. Birlashgan Millatlar Tashkilotining ma'lumotlarga ko'ra, har yili 600 mingdan 800 minggacha ayollar va bolalar aldov yo'llari bilan chet ellarga olib ketilib, sotib yuborilmoqda.

Inson avvalo oila bag'rida unib-o'sadi, shaxs sifatida shakllanadi. Oiladagi ta'lim-tarbiya, ma'naviy-ahloqiy qadriyatlar keyinchalik odamlar orasida  mahalla –ko'yda, ta'lim muassasalarida sayqal topadi. Shunday ekan, vatanimiz va xalqimizning ertangi kunini, jahon hamjamiyatidagi  obro'-e'tiborini belgilovchi  barkamol avlodni voyaga etkazishdek ulug' vazifani oila-mahalla-ta'lim muassasasi hamkorligisiz hal etib bo'lmaydi desak, ayni haqiqatni aytgan bo'lamiz.
    Asrlar davomida saqlanib kelinayotgan udumlar va an'analarimizga e'tibor bersak, bizning ota va momolarimiz uchun salomat bo'lish, sog'lom turmush tarziga rioya qilish azaliy qadriyatlardan biridir.

    Мулоқот ва манфаат – муштарак тушунчалар
Улар ёшлар ўртасида олиб борилаётган
маънавий-маърифий ишлар самарадорлиги ва таъсирчанлигини
оширишда ҳам муҳим аҳамият касб этади

Биринчи Президентимиз томонидан чексиз меҳр ва куюнчаклик билан айтилган “Фарзандларимиз биздан кўра кучли, билимли, доно ва албатта бахтли бўлишлари шарт!” деган эзгу ва ҳаётий даъват ҳар биримизнинг, ота-оналар ва кенг жамоатчиликнинг онги ва қалбига сингиб кетган.
Ҳамкасбларимиз билан ўзаро мулоқот жараёнида бир тажрибали мураббий айтиб қолди: “Ҳеч эътибор бергансизми, шу ўринда “билимли” сўзининг ёнида “доно” таърифи нега қўлланилган? Кўпчиликнинг назарида бу таърифлар бир маънони англатадигандай туюлади. Аммо инсон билимли бўлиши мумкин, аммо ўз билимини оқилона тарзда, эзгулик йўлида сарфламаса, асло доно бўла олмайди”.
Дарҳақиқат, дунёда ахборот технологиялари соҳасида жуда чуқур билимга эга бўла туриб, ноқонуний тарзда, ғараз мақсадларда компьютер ва интернет имкониятлари орқали турли ташкилотлар ва шахсларнинг маълумотлари ва маблағларини ўғирлайдиган, жайдари айтганда, бировнинг чўнтагига қўл суқадиган хакерлар озми?  Ёхуд турли нохуш оқимларга билиб-билмай кириб қолаётган айрим ёшларимиз орасида дин ҳақидаги тасаввурлари саёз бўлса-да, қайсидир соҳани, масалан, хорижий тилларни ёхуд компьютерни мукаммал биладиганлари ҳам топилади. Аммо улар манқурт ёхуд ҳиссиз темиртанлар сингари мияларига жоҳил ва ёвуз кучлар томонидан жойлаштирилган “диск”лардаги дастурларга асосан иш тутадилар. Содда қилиб айтганда, билимли бўлишса-да, доноликка эриша олмайдилар.
Шу боис таълим ва тарбия тушунчасини бир-биридан айро ҳолда асло тасаввур этиб бўлмайди. Шунинг учун ҳам улуғ маърифатпарвар боболаримиз тарбияга “ё нажот ё ҳалокат масаласи”, дея таъриф берганлар.
“Бугунги тез ўзгараётган дунё инсоният олдида, ёшлар олдида янги-янги, буюк имкониятлар очмоқда, – деб таъкидлади Президентимиз Шавкат Мирзиёев. – Шу билан бирга, уларни илгари кўрилмаган турли ёвуз хавф-хатарларга ҳам дучор қилмоқда. Ғаразли кучлар содда, ғўр болаларни ўз ота-онасига, ўз юртига қарши қайраб, уларнинг ҳаётига, умрига зомин бўлмоқда. Бундай кескин ва таҳликали шароитда биз ота-оналар, устоз-мураббийлар, жамоатчилик, маҳалла-кўй бу масалада ҳушёрлик ва огоҳликни янада оширишимиз керак. Болаларимизни бировларнинг қўлига бериб қўймасдан, уларни ўзимиз тарбиялашимиз лозим. Бунинг учун ёшларимиз билан кўпроқ гаплашиш, уларнинг қалбига қулоқ солиш, дардини билиш, муаммоларини ечиш учун амалий кўмак беришимиз керак”.
Биз – таълим-тарбия мутасаддилари кундан-кунга ўзгараётган давр талабларидан келиб чиқиб, бу борадаги фаолиятимизни танқидий-таҳлилий баҳолаган, камчиликларимиздан ўзимизга тегишли хулоса чиқарган ҳолда ташкил этмоғимиз даркор.
Ҳаммамизга яхши маълум, ўсмир ўн олти-ўн етти ёшида касб-ҳунар коллежи ёхуд академик лицей остонасига қадам қўяди. Бизнинг иборамиз билан айтганда узлуксиз таълим тизимининг муҳим бўғини – ўрта махсус, касб-ҳунар таълимига жалб қилинади. Психологларимиз бу ёшда ўсмир дунёқарашида рўй бераётган ўзгаришларни унда “мен” тушунчаси шаклланишининг муайян бир янги босқичга кўтарилиши билан изоҳлайдилар. Яъни ўсмир “катта бўлиб қолганлиги”, “ўз мустақил фикрига эга эканлиги”ни исбот этгиси, лўнда қилиб айтганда, ўзлигини намоён қилгиси келади. Ўз олдига катта мақсадлар қўяди. Бу табиий ҳолат. Аммо айримлар изчиллик, бошқалари шошма-шошарлик билан бу мақсадларга тезроқ етишни ўйлайди. Бу борада ҳовлиқмаликка йўл қўйганлари эса назоратсизлик оқибатида билиб-билмай хатоларга йўл қўйиши, йўлдан адашиши ҳеч гап эмас. Натижада бундай ўсмир онгу шуурида, қалбида худбинлик, лоқайдлик, ўзбилармонлик сингари бир қатор иллатлар илдиз ота бошлайди...
Шу боис худди ана шу пайтда аввало ота-она, сўнг таълим муассасаси, маҳалла, қўйингки, бу борада ёшлар тарбияси учун масъул барча идоралар мутасаддилари ҳушёрликни қўлдан бермасликлари зарур. Ёшларимиз ўз ҳолига ташлаб қўйилдими, четдан уларнинг “бошини силайдиган”лар, “йўл кўрсатадиган”лар, “ҳомийлик қиладиган”лар, “ибрат намунаси бўладиган”лар топилиб қолади.
Яқинда таълим муасссаларида ўтказилган маънавий-маърифий тадбирларимиз асносида огоҳлик мавзуидаги бир фильмни намойиш этдик. Унда акс эттирилган лавҳалар, хусусан, фарзанди хориждаги жоҳил жангариларга қўшилиб, ўз юртига қарши тиғ кўтарган онанинг афсус ва надомати билан бир қаторда Ватан сарҳадларини ғанимлардан қўриқлаш чоғида ҳалок бўлган аскар онасининг ғурури ва ифтихори ўқувчиларимиз ҳамда ўқитувчи-мураббийларимизни ҳаяжонга солди...
Шунда тизимда олиб борилаётган маънавий-маърифий ишлар самарадорлиги ва таъсирчанлигини ошириш бугуннинг долзарб вазифаси эканлиги яна бир карра хаёлимиздан ўтди. Дейлик, бир коллежда белгиланган режа асосида огоҳликка даъват мавзусида тадбир ўтказилиши керак. Директорнинг маънавий-маърифий ишлар бўйича ўринбосари ҳовлиққанича ҳудуддаги профилактика инспектори, имом хатиб ёхуд “Камолот” вакилларини чақирадию ўқувчиларни йиғилишлар залига тўплайди. Йиғилишда айтилаётган сийқаси чиққан гаплар, зерикарли маърузалар ёшларга қандай таъсир ўтказаётгани ҳақида ўйлаб ҳам кўрмайди. “Йиғилиш ўтказилди, унда фалончи-писмадончилар қатнашди, сўзга чиқди” қабилидаги қуруқдан-қуруқ баённомаларни имзолаб, муҳрлаб, бир нусхасини маъмуриятга тақдим этади, иккинчисини семиз “папка”сига тикиб қўяди – вассалом.
Бундай “ўтказилдими-ўтказилди” қабилидаги “тадбир”лар, аниқроқ айтганда “тадбирбозликлар” самараси қандай бўлади? Ёшларга нима беради улар? Буни залда эснаб ёхуд телефон ўйнаб ўтирган ўқувчиларнинг кайфиятидан сезиш қийин эмас. Бундай пайтларда ўша ношуд мутасаддига қарата “барака топкур, сен элнинг боласининг тақдири, келажаги учун жавобгарсан, шунинг ортидан ризқ топиб юрибсан, тадбирингга ҳеч бўлмаса, ўн беш кун аввал жиддийроқ тараддуд кўргин, – дегинг келади, – бу борада ҳамкасбларингу фаол ўқувчиларнинг таклифини, бошқа муассасалардаги тажрибаларни ўргангин, ёшларнинг қалбига етиб борадиган лоақал биттагина таъсирчан воситани топгин, ҳеч нарса қўлингдан келмаса, ташаббусни, минбарни фаол ўқувчиларнинг ўзига бергин, уларнинг кўнглига қўл солиб кўр, юрагига чўғ ташла, қандай ажойиб чиқишларни, саҳна кўринишларини ташкил этишади...”.
Қарши шаҳридаги коллежлардан бирининг ўқувчиси иккинчи бор жиноятга қўл урди, бировнинг машинасидан пул ва буюмларини ўғирлади. Аниқланишича, унинг отаси бошқа вилоятда ишлар, онаси эса тўйхона хизматчиси экан. Уйда кам бўладиган ота-она лоқайдлигининг, таълим муассасаси мутасаддилари назоратсизлигининг касрига ёш йигит айни илм оладиган, касб-ҳунар ўрганадиган чоғида жиноий жавобгарликка тортилди. Маълум бўлишича, йигитча моҳир қулфбузар экан. Ўйлаб қоласан киши. Нега унинг бу маҳорати эзгу мақсадларга йўналтирилмади? Ахир у ўғри эмас,  моҳир уста ёхуд қўли гул ҳунарманд бўлиб етишиши мумкин эди-ку?!
Ёхуд яна бир аянчли ҳолат. Коллежлардан бирида ўтказилган ота-оналар йиғилишида бир масалага урғу берилди. Маълум бўлишича, узоқ тумандан келиб, ижара уйда яшаб ўқиётган қизларнинг ота-онаси фарзандари қаерда, кимлар билан яшаётганидан бехабар экан. Коллеж мутасаддилари дарҳол қизларнинг ижарахонасини бориб ўрганиб, унинг нобоп жой эканлигини аниқлаб, ота-оналарга хабар беришгандагина уларнинг ҳушлари жойига келиб, типирчилаб қолишибди. Лоқайдлик шунча ҳам бўладими?
Учинчи манзара. Ўзи ноқонуний диний оқимга мансуб бўлган она қизини коллежда ўқувчи формасида эмас, ҳижобга ўхшаш либосда юборди. Коллеж мутасаддилари унга бундай ҳолат “Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасасида одоб-ахлоқ қоидалари”га зид эканлигини тушунтиришди. Она дастлаб турли баҳоналар билан қаршилик қилиб туриб олди. Аммо охирида қонуний талабни тан олишга мажбур бўлди. (Дарвоқе, мазкур қоидаларнинг 3.3-бандига кўра эътиқод эркинлиги таълим муассасасига диний маросим либосларида келиш ҳуқуқини кафолатламайди. 3-4-бандига асосан эса кийиниш эркинлиги таълим масканига тарбия жараёнига салбий таъсир қилувчи кийимда келишни кафолатламайди. Жамоа аъзоларининг таълим муассасасига қуйидаги кўринишда келишлари тақиқланади: одамлар диққатини тортадиган, танани шаффоф кўрсатиб турадиган, елка, кўкрак ва қорин, тиззадан юқори қисмлари очиқ қоладиган, ҳаддан зиёд тор, диний ибодат либосида келиш. Шунингдек, металл занжирлар, тўғноғичлар, танага турли мунчоқлар қадаган, тана аъзоларига турли расмлар тасвирини туширган, узун сочларни ёйган, ўткир ҳидли атир-упаларни сепган ҳолда, соғломлаштириш машғулотларидан бошқа пайтда спорт кийими ва пойабзалида келиш).
Айрим ҳудудларда ота-оналар томонидан коллежда ўқиётган фарзандларини ноқонуний тарзда хорижга ишлаш учун юбориш ҳолатлари ҳам учраяпти. Бундай ғофил кишиларга давлатимиз барча шароитларни муҳайё этиб қўйган ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасасини танлаш ихтиёрий, уларда ўқиш эса мажбурийлигини, қолаверса, фарзандининг илм олиб, касб-ҳунар эгаллаши учун имконият яратиш ота-онанинг бурчи эканлигини, бу борада қонунларимизда тегишли тартибда жавобгарлик белгиланганини эслатишга тўғри келаяпти.
 Булар фаолиятимизда учраётган нохуш ҳолатлардан уч-тўрт мисол, холос. Аммо бундай оғриқли муаммолар хусусида барчамиз жиддийроқ бош қотирмоғимиз, ёшларимизни тўғри йўлга бошлаш бўйича ҳамжиҳатлигимиз, ҳамкорлигимиз борасида “хўжакўрсин”га эмас, виждонан ишламоғимиз зарур.
“Халқнинг аниқ мақсад сари ҳаракат қилиши, давлатманд бўлиши, бахтли бўлиб иззат-ҳурмат топиши, жаҳонгир бўлиши ёки заиф бўлиб хорликка тушиши, бахтсизлик юкини тортиши, эътибордан қолиб, ўзгаларга тобе ва қул, асир бўлиши уларнинг ўз ота-оналаридан болаликда олган тарбияларига боғлиқ”.
Улуғ маърифатпарвар бобомизнинг бу фикрларини мамлакатимиз раҳбари ўз маърузасида бежизга келтиргани йўқ. Бу эзгу даъват ҳаммамизни атрофга кўзимизни каттароқ очиб қарашга, Ватан истиқболи учун ўз масъулиятимизни теранроқ ҳис этишга ундайди.
Мамлакатимиз раҳбари Шавкат Мирзиёев қайд этганидек, мулоқот ва манфаат тушунчалари ҳамиша муштарак. Дарҳақиқат, мулоқот бўлмас экан, манфаат ҳам бўлмайди. Улар ёшлар ўртасида олиб борилаётган маънавий-маърифий ишлар самарадорлиги ва таъсирчанлигини оширишда ҳам муҳим аҳамият касб этади. Халқ билан мулоқот ва инсон манфаатлари йили деб эълон қилинган жорий йилда зиммамиздаги бу борадаги масъулият залвори янада ортади. Бинобарин, ёшлар билан ҳамиша мулоқотда бўлиш, уларнинг қалбига қулоқ солиш, муаммоларини ҳал этишда кўмаклашиш, уларнинг ҳуқуқ ва манфаатларини ҳимоялаш фаолиятимизнинг асосини ташкил этади.
Ашурали ТУРСУНОВ,
Қашқадарё вилоят ўрта махсус, касб-ҳунар таълими бошқармаси бош мутахассиси.

ДинийэкстремизминсониятбиланбиргаХХIасргакирибкелган, энгхавфлиижтимоийиллатларданбиридир. Диний экстремизм диний ранг-барангликни рад этишибиланмамлакаттараққиётинингмуҳимтарихийомилибўлганфуқароларароҳамжиҳатликкараҳнасолади. Ақидапарастларнафақатижтимоийҳаётнингсиёсий, иқтисодийёкимаданийсоҳаларигазараретказадилар, балки жамиятгаоммавийтарздапсихологикбосимўтказиб, энгмудҳишшакллардагизўравонликваагрессивликмафкурасиниёядилар.
Шу нуқтаиназардан, жамиятдадинийасосданизоларчиқишигайўлқўймаслик, диннисиёсийлаштиришвасохталаштиришорқалимамлакатдагиижтимоийбарқарорликни издан чиқаришгақаратилганҳарқандайҳаракатнинголдиниолишдавлатважамиятнинголдидатурганҳаётиймуҳиммасалаларданбириҳисобланган.Динийэкстремизмгақаршикурашнингсамарадорлигиниоширишдахалқароташкилотлардавлатларарокўпваиккитомонламаҳамкорликнийўлгақўйиш, миллийқонунчиликдамустаҳкамҳуқуқийасосяратиш, шунингдек, ақидапарастгуруҳларнингжиноийфаолиятинифошэтишвааҳолидадинийэкстремистикғояларгақаршимафкуравий иммунитет шакллантиришмуҳимўринтутади.БухусусдаЎзбекистонРеспубликасинингБиринчиПрезидентимуҳтарамюртбошимиз «Юксакмаънавият-енгилмас куч» асаридақуйидагификрларникелтиради: «Таассуфки, баъзанисломдинивадинийақидапарастликтушунчаларинибир-бириданфарқлайолмасликёкиғаразлимақсаддауларнитенгқўйишкабиҳолатларҳамкўзгаташланмоқда шу биланбиргаисломдинининиқобқилиб, манфуришларниамалгаошираётганмутаассибкучларҳалионгишаклланибулгурмаган, тажрибасиз, ғўрёшларниўзтузоғигаилинтириб, бош-кўзиниайлантириб, уларданўзинингнопокмақсадларийўлидафойдаланмоқда. Бундайножўяҳаракатларавваломуқаддасдинимизнингшаънигадоғбўлишини, охир-оқибатдаэсамаънавийҳаётимизгасалбийтаъсиркўрсатишинибарчамизчуқуранглаболишимизвашунданхулосачиқаришимиззарур».
Ўзбекистоннингдиний экстремизм ватерроризмгақаршихалқаромайдондаолиббораётгансиёсатиминтақаваумумбашарийдаражадатинчликвабарқарорликнисақлашмамлакатсуверенитетиривожланишинингбардавомлигивахалқнингэркинвафаравонҳаётинитаъминлашгақаратилган. Бугунгикунда БМТ нингдиний экстремизм ватерроризмгақаршикурашишгадоир 13 та асосийҳужжатимавжудбўлиб, Ўзбекистонушбуйўналишдагибарча конвенция вапротоколларниимзолаганваизчилижроэтибкелмоқда. Динийэкстремистикоқимларнингқуролигаайлангансўзларяъни «Ҳижрат», «Жиҳод», «Шаҳид» сўзлариниаслмоҳиятигатўхталсак. Динийэкстремистикоқимвакилларихориждаишлаётганонгитўлашаклланмаганёшларнидаставвалўзларитомониданбелгилангандавлатгаҳижратқилиш, сўнгўзватанигақаршижиҳодқилиш, агар шу йўлдаҳалокбўлсашаҳидмартабасигаэришиб, тўғрижаннатгатушишиҳақидагисўзларбиланўздомигатортади. Аслидаушбусўзларқандайталқинқилинади. ҲижратҳақидасўзкетгандаПайғамбаримизс.а.в: «Маккафатҳиданкейинҳижратйўқ» -дедилар. Уламолармусулмонларучунбарчашароитларяратилганмамлакатданҳижратқилиббўлмаслигигаиттифоққилишган. ЮқоридагидалилларданмусулмонларучунбарчашароитларяратилганЎзбекистонмамлакатидан «Ҳижрат» қилинмаслигиҳақидагиқатъийхулосачиқади.

«Жиҳод» сўзиҳақидауламоларисломдажиҳодаввалоурушмаъносидаэмас, Аллоҳнингдинигасўзбиландаъватқилишмаъносидаюзагакелгандебтаъкидланган. Ватангақаршиурушқилишэсамутлақоисломтаълимиотигазидтушунчадир. «Шаҳид» сўзиэсаватаниваоиласиниҳимояқилишйўлидаҳалокбўлганкишиларгаишлатилади. Таъкидлашжоизки,   кишинингўзиниўзиўлдириши, айниқсаўзинипортлатибюбориши, гарчинияти дин йўлидадебэълонқилинсаҳамшаҳиддебҳисобланмай, балки «ўз, жонигасуиқасд» деббаҳоланади. Исломдиниэсаўзиниўзиўлдиришиниқатъийманэтади.
Хулосақилибайтгандаглобалмуаммосифатидаэътирофэтибкелинаётган   «Диний экстремизм ватерроризмгақарши» курашдафуқароларнингмафкуравийиммунитетиниоширишвамаънавиятиниюксалтиришдолзарбаҳамияткасбэтмоқда. Шу ўриндаЎзбекистонРеспубликасинингБиринчиПрезидентиИсломКаримовнинг«Юксакмаънавият-енгилмас куч» асаридагимаънавиятниюксалтиришгаасосийомилбўладиганвоситаларҳақидаайтганфикрлариникелтиришўринлидир: «Барчамизгааёнбўлишикеракки, қаердакибепарволиквалоқайдликҳукмсурсаэнгдолзарбмасалаларўзибўларчиликгаташлабқўйилсаўшаердамаънавиятэнгожизвазаифнуқтагаайланади. Аксинчақаердаҳушёрликважонкуярликюксакақл-идрокватафаккурҳукмронбўлсаўшаердамаънавиятқудратликучгаайланади».
Шундайэканманашундайоғирбиртаҳликалидаврдафарзандларимизниёвузкучларнингқўлигаберибқўмаслигимиз, уларниўзимизтарбиямизгаолишимиз, ҳамдаоила – маҳалла – таълиммуассасасиҳамкорлигиниянадакучайтиришмиз, ота – оналаримизниўзфарзандларинитарбиясигаалоҳидаэътиборберганҳолда, уларнидоимоназоратқилибборишимизжудамуҳимҳисобланади. Зеро, фарзандларинингкелажакдаетук,комилинсонбўлибетишишиуларнингҳаётдабергантарбияларигабоғлиқ. ШуўриндаЎзбекистон Республикасининг Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Ўзбекистон Республикаси Конституцияси қабул қилинганининг 24 йиллигига бағишланган тантанали маросимдаги маърузсида “Ёш авлод тарбияси ҳақида гапирганда, Абдурауф Фитрат бобомизнинг мана бу фикрларига ҳар биримиз, айниқса, энди ҳаётга кириб келаётган ўғил-қизларимиз амал қилишларини мен жуда-жуда истардим” деб айтган эди. “Халқнинг аниқ мақсад сари ҳаракат қилиши, давлатманд бўлиши, бахтли бўлиб иззат-ҳурмат топиши, жаҳонгир бўлиши ёки заиф бўлиб хорликка тушиши, бахтсизлик юкини тортиши, эътибордан қолиб, ўзгаларга тобе ва қул, асир бўлиши уларнинг ўз ота-оналаридан болаликда олган тарбияларига боғлиқ”.


Акмал Ибодуллаевич Қудратов
ҚарМИИ қошидаги “Нуристон” академик лицейи дериктори

Bazaviy interaktiv xizmatlar

Manzilimiz


Manzil: Qashqadaryo viloyati, Qarshi shahri, Mustaqillik Maydoni,1
Pochta indeksi:180100
Telefon
: 0(375)221-12-88, 0(375)221-03-81
Faks
: 0(375)221-13-40
Veb-sayt
http://www.qashqadaryo.uz
Elektron pochta
Yaqin jamoat transport to`xtash joylari 
Milliy bank va Mustaqillik Maydoni bekati
Avtomashrut
1,4,5,7,10,18,20,22,23,27,
37,44,462,11,21,37,33

Hozir saytimizda

Bizning saytimizda 149 mehmonlar va ro'yhatdan o'tgan foydalanuvchilar 0

Foydali resurslar

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Matbuot xizmati
www.press-service.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Senati
www.senat.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi
www.parliament.gov.uz
   
O‘zbekiston Respublikasining Hukumat portali
www.gov.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakili (ombudsman)
www.ombudsman.uz
   
O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi
www.prokuratura.uz
   
 
Aloqa, axborotlashtirish va telekommunikatsiya texnologiyalari sohasida nazorat bo'yicha davlat inspeksiyasi
http://gis.uz/

 

Mobil ilovalar

Bosh sahifa

Qabul kunlari

A- A A+

Rahbariyatga murojaat etish

Rahbariyatga murojaat etish

Viloyat hokimligining umumiy bo'limiga murojjat etish (Yangi oynada ochiladi)

Mobil versiya

Mobil versiyaga o'tish

Bog'lanish

Ishonch telefon raqami 
0(371) 200-55-05 
Ishonch telefon raqami reglament
Yagona telefon raqami
0(375) 221-07-60 
Yagona telefon raqami reglamenti

Batafsil>>>

Biz bilan bog'lanish

Sahifa adressi

Maxsus imkoniyatlar

K'orinish

Pastda o'zingizga kerakli parametrni tanlasng
Blue Green Red Radian
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Reset